måndag 18 maj 2009

Ännu en dag hemma

Dagen började som den slutade... med en febrig melvin. Febern steg igårkväll innan han skulle sova och vi trodde verkligen att han skulle sova bort febern, men icke. Sen fortsatte han morgonn med att kräkas över frukostbordet... Moa o Tova fann sig dock rätt bra o förflyttade sig för att kunna äta färdigt... Men efter det har det i stort sett varit full fart på lillkillen. Så de va nog nåt som skulle ut... Nu får han va hemma resten av veckan me för säkerhets skull.

Min kära mor har kikat förbi oxå o de ställer bara till elände!!!! =) Jag passade på att gå ner till tvättstugan medan hon ändå var här och lekte med melvin. Det tog nog inte mer än 5-7 minuter och när jag kommer upp igen går melvin omkring med en klubba!!!! grr..... jag sa till min mor att hon är helt hopplös, som vanlgit och att det inte går att lämna henne själv en sekund utan att hon hittar på dumheter... Sen säger melvin att han inte vill ha klubba utan vill ha chips istället. där sa jag NEJ! Vi äter chips på fredagkvällar och lördagkvällar men INTE en vanlgi måndag. Särskilt inte när man har kräkts och magen inte mår särksilt bra... Sedan lämnar jag köket en liten stund och genast hör jag hur min mor är och rotar i vårt godisskåp... JÄKLA MAMMA MAN HAR DÅ!!!!! Så jag smiter tillbaks till till köket för att skälla på henne IGEN och ser hur hon stoppar några chips i melvins mun. Sen skrattar hon och säger att det är hon som är så himla sugen på chips och inte kan låta bli. Suck! Att man ska ha en mor som är som ett barn... HELT OTROLIGT!!!! Men hon är bra att ha när man behöver barnvakt... * fniss * Sen får väl mormödrar skämma bort sina barnbarb lite antar jag... hehe...

Fast jag ska berätta vad hon gjorde när moa var liten!!! Hon har en förmåga att ge barnen det hon själv egentlgien skulle vilja ha. Min mor är en sb= ständig bantare. Det änger nog ihop med att hon växte upp som ett knubbigt och var lite retad för det. Psykologen jessie har talat... hehe) Iaf, hon vill gärna själv äta både kakor choklad och bullar och när hon inte kan göra det så ger hon barnen det istället och hoppas på att det blir en bit över som hon då kan äta. eller så kan man ju DELA på den där bullen eller kakan... Annats kan ju göra som så att man tar bara en halv bulle till, för det är ju bättre än att äta en hel till... sen är det ju synd om den där halvan som ligger kvar, den är ju inget att spara på så då kan man ju ta den me... Ja herregud va hon kan hitta på ursäkter för att få äta nåt gott... (Om nu nån undrar var jag fått mitt sösug o ätande ifrån så behvöer ninte fråga mer... * skratt* jag är väl skolad under flera år... tyvärr... ) Iaf, när moa var liten så var det ju ignen skillnad. Hon gav moa allt hon ville ha o lite till. Så en dag när hon hade haft moa så kom vi hem o ställde henne i duschen. hon klagade över att hon hade ont i magen o sen tömde hon magen i duschen. Det var mängder med negerbollar kan jag meddela... Samma visa när tova var liten... fast då var det inte negerbollar utan glass... Så melvn har inte fått var där ute själv nån längre stund. Det har ju visserligen rätt mycket med att göra att han är allergisk mot både hund och katt och mamma har både och... =) Så vi vet ju inte riktigt hur han skulle reagera om han sklule va där nån längre stund. Lika bra de kanske... hehe...
Ett "kort" utlägg om min kära mor.. * fniss * Hon är så egen att jag nog skulle kunna han en blogg om bara hennes märkligheter...

I mon bär det av till jobbet igen. Två dagars jobb innan det är 4 dagar leeeeeeeedigt!!!! TJOHOOOOOOO!!!!!!! Sen väntar 2 hela veckors jobb innan vi är inne i skolavslutnignsveckan!!!! Jippiiiiii!!! =)

På återseende!!

1 kommentar:

  1. haha det är säkert inte roligt att ha en sådan mor ;-) men det låter ju roligt att läsa dte här...

    SvaraRadera